DSSU ofwel DoorStroomStationUtrecht

Door de groei van reizigers jaarlijks van 88 miljoen naar 100 miljoen moet er meer ruimte komen voor meer treinen. Dit wordt gerealiseerd door extra spoorverdubbeling en extra nieuwe stations en een nieuwe stationshal. Treinen moeten sneller kunnen binnenkomen en vertrekken. De sporen rond Utrecht Centraal zijn rechtgetrokken en meer dan 2/3 van de wissels zijn verwijderd. 

23004 DSSu2

Om oude systemen en installaties los te koppelen en nieuw aan te sluiten zijn diverse buitendienststellingen gepland in de weekend- en avonduren. Medewerkers van Geurts Technisch Adviseurs hebben onder andere meegewerkt aan het loskoppelen van relaishuis 10 onder de oude treindienstleiderspost van wat nog aangesloten zat richting Blauwkapel. Hierna zal dit gebouw geen functie meer hebben. Het nieuwe relaishuis 100 en de Post van waaruit alle rijwegen worden geregeld zijn iets verderop gebouwd.

Voor meer info: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.